Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Profesionalita manažerů
Kostolanský, Petr ; Donocik, Radek (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o klíčových kompetencích manažera, tedy o souboru mezioborově přenosných schopností a dovedností denní potřeby. Obsahuje návody, doporučení a prostředky ke zvýšení efektivity práce manažera prostřednictvím zlepšování jeho klíčových kompetencí.
Bydlení dospělých osob s tělesným a kombinovaným postižením
JAŠKOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se zaměřuje na osoby s tělesným a kombinovaným postižením a možnosti jejich samostatného bydlení. Cílem diplomové práce byla komparace jednotlivých v praxi využívaných způsobů a modelů bydlení dospělých osob s tělesným a kombinovaným postižením zejména z pohledu samotných uživatelů bydlení a zahrnující bydlení v zařízení pobytové sociální služby, samostatné bydlení s podporou terénních sociálních služeb nebo neformálních pečovatelů a dobrovolníků. Zvýšená pozornost bude věnována ne zcela běžným a tradičním modelům zajištění samostatného bydlení, kvalifikovaný popis jejich fungování a možnosti jejich širšího využití. Ke zjištění cíle diplomové práce byly stanoveny tři výzkumné otázky. VO1: Jak se liší role sociálního pracovníka a používané metody sociální práce v rámci podpory uživatele při přechodu do samostatného bydlení a při jeho realizaci v závislosti na využitém modelu bydlení osob s tělesným a kombinovaným postižením? VO2: V čem spočívají pozitivní přínosy a subjektivně vnímané nevýhody jednotlivých využívaných modelů a způsobů samostatného bydlení osob s tělesným a kombinovaným postižením? VO3: Jakým způsobem a s jakými organizačními a personálními požadavky a právním rámcem jsou realizovány "netradiční" způsoby samostatného bydlení osob s tělesným a kombinovaným postižením v porovnání s obvyklými a převážně využívanými formami? Jaké jsou možnosti a příležitosti pro jejich rozvoj a širší využití? Výzkumná část byla zpracována na základě kvalitativní výzkumné strategie prostřednictvím metody dotazování, techniky polostrukturovaného rozhovoru. Tento rozhovor se skládal z otázek pro poskytovatele a otázek pro uživatele jednotlivých služeb a rovněž netradiční formy samostatného bydlení. Rozhovory se skládaly z 25 otázek, které byly na základě rozhovorů doplňovány dalšími otázkami. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že existují velké rozdíly mezi tradičními způsoby samostatného bydlení, a ne zcela běžnými formami samostatného bydlení dospělých osob s tělesným a kombinovaným postižením.
Návrh vzdělávacího programu pro děti se zrakovým postižením předškolního věku zaměřený na rozvoj samostatnosti, sebeobsluhy a základních hygienických návyků
ZACHOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá tématem samostatnosti, sebeobsluhy a hygienických návyků u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku. Cílem je vyhledat a analyzovat teoretické poznatky a na jejich základě vytvořit návrh vzdělávacího programu pro pedagogy mateřských škol, kteří mají ve třídě právě dítě se zrakovým postižením. Pro naplnění cíle byla zvolena kvalitativní metoda (pozorování, analýza dokumentů, rozhovor). Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První kapitola teoretické části se zabývá pojmem zrakové postižení, nejčastějšími zrakovými vadami u dětí, vývojem dítěte a možností péče o dítě se zrakovým postižením. Ve druhé kapitole je blíže specifikováno předškolní vzdělávání, včetně legislativních a kurikulárních dokumentů. Třetí kapitola se věnuje teoretickému podkladu pro praktickou část práce, tedy samostatnosti, sebeobsluze a hygienickým návykům u dětí se zrakovým postižením. Praktickou část tvoří návrh vzdělávacího programu, který je rozdělen na tři oblasti: oblast hygienický návyků a dovedností, oblast návyků a dovedností spojených s oblékáním a svlékáním a oblast návyků a dovedností spojených se stolováním. Každá z nich má několik podkapitol, kde jsou uvedeny aktivity, které mohou využít pedagogové v mateřských školách při edukaci dítěte se zrakovým postižením.
Sociální práce v chráněném bydlení v Domově Kamélie Křižanov, p. o.
HORÁKOVÁ, Jana
Bakalářská práce na téma Sociální práce v chráněném bydlení v Domově Kamélie Křižanov, p. o., se zaobírá sociální prací s uživateli s lehkým a středním mentálním postižením v chráněném bydlení v Domově Kamélie Křižanov, p. o. V teoretické části je popsáno chráněné bydlení s jeho cíli a zásadami, chráněné bydlení Křižanov, je zde uvedena cílová skupina chráněného bydlení a definováno lehké a střední mentální postižení. V praktické části je zvolen kvalitativní výzkum. Byla použita výzkumná metoda dotazování a jako technika sběru dat byl vybrán polostrukturovaný rozhovor. Výzkum obsahuje rozhovor s 10 pracovníky v sociálních službách a 1 sociálním pracovníkem. Cílem bakalářské práce je zmapovat sociální práci s uživateli s lehkým a středním mentálním postižením v chráněném bydlení v Domově Kamélie Křižanov, p. o. Dílčím cílem je ozřejmit roli a náplň práce sociálního pracovníka. Druhým dílčím cílem je zjistit, jakým způsobem jsou uživatelé zapojení do rozhodování o využití služby. Třetím dílčím cílem je popsat přínos služby chráněného bydlení. Z výsledků bylo zjištěno, že sociální pracovník a pracovníci v sociálních službách zastávají stejný přístup, který spočívá v jednotném názoru, díky kterému je mnohem efektivnější dokázat uživateli pomoci v maximální možné míře v jeho samostatnosti a rozvíjení potřebných aktivit a dovedností. Dle celého kolektivu je pozornost zaměřena na všechny možné způsoby nácviku a rozvíjení, a zároveň je kladen důraz i na dohled, který eliminuje rizika neúspěchu na minimum. Z výsledků vyplynulo, že při zjišťování způsobu zapojení uživatelů do rozhodování o využití služby je primární pro uživatele zvolit si činnost sám, kterou bude vykonávat, nebo mu napomoci, nikoliv rozhodovat za uživatele. Pro získání a trénování dovedností potřebných pro samostatné bydlení i nácvik rozvíjení praktických dovedností spojených s péčí o sebe a údržbou bytu je názorná ukázka prvotním bodem a tím sekundárním je neustálé opakování činností. Uživatel získá návyk, díky kterému pro něj bude snazší začít postupně samostatně bydlet. Co se týče oblasti udržování a vytváření sociálních vazeb, pak bylo zjištěno, že zájem ze strany uživatelů chráněného bydlení o kulturní akce je vysoký, neboť zde se svými přáteli tráví čas a mohou navazovat nové sociální vazby. Rodinné vazby jsou v mnoha případech pevné, a to i díky návštěvám, a přátelství uživatelů jsou upevňována. Co je prozatím nedostatečné, je uplatnění uživatelů na trhu práce, kdy jsou zaměstnaní pouze dva uživatelé. Bakalářská práce a její výsledky mohou pomoci dalším sociálním pracovníkům a pracovníkům v sociálních službách, kteří pracují v zařízeních sociální péče s uživateli s mentálním postižením. Bakalářská práce popisuje, co je pro pozitivní výsledky nutné dodržovat a jakým směrem se ubírat, zároveň má donutit sociálního pracovníka zamyslet se nad tím, že jeho práce musí vycházet z jeho přesvědčení, nutí ho přemýšlet, co je přínosné pro uživatele chráněného bydlení a jak důležitý je individuální přístup k těmto uživatelům. Dále bakalářská práce přináší zhodnocení a pohled sociálních pracovníků chráněného bydlení pro Domov Kamélie Křižanov, p. o., a okolí, které stále může mít předsudky vůči těmto zařízením. Tato bakalářská práce může sloužit jako podklad a potvrzení, že správně fungující a naladěný kolektiv je základním kamenem pro efektivní práci.
Sociálně terapeutická dílna jako nástroj podpory samostatnosti klientů s mentálním postižením
MOJHOVÁ, Klára
Cílem bakalářské práce je představit, jakým způsobem sociálně terapeutická dílna podporuje samostatnost osob s mentálním postižením. V práci je charakterizována sociální služba ?- sociálně terapeutická dílna, její ukotvení v zákoně, základní činnosti, primární cíl a její hlavní podpůrný prostředek ve formě pracovní terapie. Také je představeno mentální postižení a jeho pojmové vymezení, etiologie a klasifikace. Současně jsou v ní popsána specifika osob s mentálním postižením, která výrazně ovlivňují osvojení pracovních návyků a dovedností. V práci je vymezena samostatnost, individualizace a socializace. Na základě vlastně stanovených kritérií samostatnosti jsou předloženy tři kazuistiky klientů vybrané sociálně terapeutické dílny.
Rozvoj samostatnosti dítěte jako součást přípravy na školu
JÍLKOVÁ, Kateřina
Tématem bakalářské práce je rozvoj samostatnosti dítěte v předškolním věku. Samostatnost patří mezi velice důležitou schopnost člověka, která mu napomáhá přežít. Může se zdát, že se v dnešní době vytrácí vedení dětí k jejich samostatnosti již v raném věku. Proto je v teoretické části zmíněn historický pohled na dítě, samostatnost dítěte v jeho aktuální vývojové fázi a samostatnost dítěte ovlivněná výchovným stylem. V poslední části se zmiňuji o samostatnosti dítěte z hlediska alternativního přístupu v mateřské škole a sice v Montessori mateřské škole a v mateřské škole řídící se programem Začít spolu. V praktické části je naplňován připravený program na rozvoj samostatnosti dětí v době přípravy na školu v přípravné třídě otevřené při základní škole. Program inspirovaný výsledky dotazníku, který zodpověděly učitelky prvních tříd základní školy a je realizován jako akční výzkum. Závěrečnou činností byl rozhovor s učitelkami, které dostaly děti z předškolní třídy do prvního ročníku. Ty se snažily popsat míru dětské samostatnosti, schopnost rychlé socializace, pozornost a vnímavost v hodinách.
Principy daltonského plánu v podmínkách výchovy mimo vyučování
ZIMMERMANNOVÁ, Anežka
Práce se zabývá možnostmi uplatnění principů daltonského plánu v podmínkách výchovy mimo vyučování, tzn. ve školní družině a ve školním klubu. První část práce popisuje historii výchovy mimo vyučování a podmínky výchovy, jako jsou např. legislativní či organizační podmínky. Druhá část práce se zaměřuje na vlastní výzkum na třech základních školách, které využívají daltonské principy ve výuce. Smyslem výzkumu bylo zjistit, jak jsou ve školních družinách na těchto školách využívány ve výchově daltonské principy. V poslední části jsou porovnány podmínky výchovy s tím, jak výchova mimo vyučování reálně probíhá. Dále jsou zhodnoceny možnosti uplatnění daltonských principů ve výchově mimo vyučování.
Montesori metody vzdělávání a jejich aplikace při výuce přírodovědných předmětů.
Linhartová, Eliška ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Anna (oponent)
Diplomová práce se věnuje rozboru významu přírody v pedagogice Marie Montessori. Poukazuje na důležitost použití vhodně zvolených pomůcek a uplatnění dalších technik výuky Marie Montessori. Zaměřuje se také na plán reformy sekundárního vzdělávání a uvádí příklady aktivit pro studenty ve věku 12 až 18 let. V praktické části se podařilo vytvořit pomůcku inspirovanou Montessori pedagogikou nazvanou Stromové pexeso. Pomůcka slouží k poznávání druhů stromů a keřů a je zde popsáno mnoho příkladů jejího využití. Metodika práce s pomůckou byla ověřena v praxi na 2. stupni ZŠ a odborném učilišti. Cílem bylo zjistit, jak funguje pomůcka v praxi a zda její používání může mít vliv na lepší zapamatování probrané látky. Bylo zjištěno, že většina studentů používání pomůcek vítá a že hra s nimi, má pozitivní vliv na zapamatování probrané látky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.